Dtest mate spotřebitele - stornopoplatky jsou zákonné

ACK ČR se ohrazuje proti vyjádření Tzv. spotřebitelského portálu Dtest.cz ohledně stornopoplatků u zájezdů do Egypta, kteréžto je zavádějící a tím v rozporu s jeho mottem: „Objektivně.nezávisle.bez reklam“.
Cestovní kanceláře jednají v souladu se zákonem, který jim zcela logicky umožňuje vybírat od klientů stornopoplatky v případě, že se klient rozhodne odstoupit od smlouvy.

  • 19.6.2012
  • Lenka Čechurová

Varování MZV k Egyptu z 6.6.2012 je přehnané

Asociace cestovních kanceláří České republiky (ACK ČR) považuje za nutné velmi důrazně uvést na pravou míru  tzv. Aktuální doporučení k cestám do Egypta, vydané Ministerstvem zahraničních věcí ČR dne 6.6.2012.
Ani po mnoha naléháních ani po mnoha hodinách čekání nám Ministerstvo neupřesnilo svá obecná a vágní prohlášení. Pracovníci Ministerstva se ve svých odpovědích skrývali za „tajné informace“, „důvěryhodné zdroje“, „tajné služby“ apod. Oproti tomu delegáti našich členských cestovních kanceláří, kteří působí na různých místech Egypta a obchodní partneři z Egypta potvrzovali, že turistům nehrozí žádné patrné nebezpečí. Ani ministerstva zahraničí zemí jako je Velká Británie, Francie či Německo nevydala podobná varování, naopak, místa, před nimiž MZV ČR varuje, označují jako ta, na která se cesty po Egyptě jedině doporučuje směrovat, samozřejmě při zachování obezřetnosti při počínání individuálních turistů

  • 7.6.2012
  • Lenka Čechurová

Řecko a EURO

V některých médiích se objevily informace o akceptování Eura v Řecku. Jedná se o značné zkreslení situace, která v Řecku a na řeckých ostrovech panuje.  Výběr dovolené u našich turistů dokáže ovlivnit i ta sebemenší dezinformace. Případ,který média zveřejnila, se odehrál u svérázného, potetovaného anglického majitele jedné malé restaurace, který se rozhodl změnit svět.

  • 30.5.2012
  • Lenka Čechurová

Neoprávněné podnikání – riziko pro turisty i pořadatele

(Praha, 15. května 2012) Neoprávněné podnikání – riziko pro turisty i pořadatele

Prodej letních zájezdů je v plném proudu a stále více občanů si ověřuje, zda vybrali ten správný zájezd. V mnoha případech ani netuší, že právě jejich zájezd nepořádá řádně podnikající cestovní kancelář, ale pouze spolek, klub či zájmové sdružení. Rozeznat je od sebe není pro veřejnost mnohdy vůbec jednoduché.

  • 15.5.2012
  • Lenka Čechurová

Tisková zpráva Představenstva ACK ČR – reakce na článek na serveru idnes.cz

ACK ČR touto cestou reaguje na článek „Češi stále častěji vyrážejí na dovolenou bez cestovky, ušetří tisíce“, uveřejněný na serveru idnes.cz dne 05.05.2012, autor Jan Sůra, celé znění článku.

  • 10.5.2012
  • Lenka Čechurová

ACK ČR (nejen) pro klienty Parkam Holidays

Klientům cestovní kanceláře I.Parkam Holidays, která se dostala do úpadku v roce 2011, vyplatila pojišťovna  pouze necelých 60% tím vzniklé škody s tím, že pojistná částka na více nestačí.

ACK ČR je toho názoru, že ze zákona č.159/1999 Sb. je pojišťovna povinna plnit do plné zákonem stanovené výše a měla by hrát roli garanta správné výše pojistné částky. Ze zákona k tomu dostala potřebné nástroje, totiž právo vyžádat si od cestovní kanceláře přístup ke všem dokladům, které souvisejí s pojištěním zájezdů. Tento názor koresponduje se  stanoviskem ministerstva pro místní rozvoj. Nicméně pravomocně může rozhodnout jen soud.

Ačkoliv cestovní kancelář Parkam Holidays nebyla členem ACK ČR, ACK ČR návazně na stanovisko ministerstva pro místní rozvoj nabídla svým prohlášením 21.února  postiženým klientům možnost soustředit se k hromadné žalobě. 

  • 7.3.2012
  • Lenka Čechurová

Pojištění cestovních kanceláří pro případ úpadku

Tak jako se cestovní ruch svou složitostí poněkud vymyká z běžných způsobů podnikání, tak se i pojištění cestovních kanceláří pro případ úpadku vymyká ostatním typům pojištění. Hlavní odlišností je to, že zákonodárce přiřkl pojišťovnám roli strážce přiměřenosti pojistné částky. Institut podpojištění je proto u tohoto typu pojištění ze zákona č.159/1999 Sb. přímo výslovně vyloučen.
ACK je toho názoru, že pojišťovna musí vyplatit pojistné plnění v celé zákonem stanovené výši.... 

  • 24.1.2012
  • Lenka Čechurová
Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner