Výhody členství

Členové ACK ČR ušetřili jen za právní servis v roce 2020 a 2021 744.000,- Kč! Spočítejte si, zda se vám členství v ACK ČR vyplatí! Více v jednoduchém check listu zde!

Mezi další výhody členství patří:

  1. Vytváření vhodného podnikatelského prostředí v oblasti CR

Asociace se angažuje při kultivování českého trhu cestovního ruchu, iniciuje tvorbu příslušné legislativy a hospodářských opatření ve vztahu k cestovnímu ruchu. V tomto směru je partnerem a připomínkovým místem pro orgány státní moci a správy, přičemž zastupuje zájmy členů v poradních a dalších orgánech týkajících se cestovního ruchu. Zastupuje zájmy i v rámci Agency Program Joint Council IATA, v mezinárodních a evropských organizacích cestovního ruchu, jakož i ve styku s obdobnými národními profesními svazy v zahraničí a zahraničními centrálami.

ACK ČR vytváří pro své členy právní podklady a analýzy k platné legislativě a současně dodává rozbory k aktuálním situacím, které mají vliv na podnikání členů v České republice. Informuje o novinkách v destinacích i důležitých aspektech ovlivňujících cestování.

ACK ČR tím, že zastupuje celé spektrum cestovních kanceláří a cestovních agentur od malých po největší představuje pro státní orgány i profesní české i mezinárodní organizace reprezentativního partnera jak co do struktury, tak co do váhy na trhu.

Rovnost hlasů velkých a malých CK a CA umožňuje malým a středním CK a CA, aby jejich zájmy nebyly opomíjeny, ale naopak dosahovat synergického efektu využitím strategické váhy i profesního zázemí velkých cestovních kanceláří, resp. cestovních agentur.

  1. Rozvíjení informovanosti a profesní prestiže členů, platforma pro komerční spolupráci
  • Vypracovává doporučené vzorové dokumenty (např. všeobecné obchodní podmínky, smlouvu/potvrzení zájezdu, rámcovou smlouvu pro pracovní cesty, povinné formuláře při prodeji zájezdu, reklamační protokol, kompletní vzorové smlouvy ve vztahu k GDPR, interní směrnice GDPR, ..) a návodné řešení k legislativním předpisům.
  • V rámci specializovaných interních sekcí řeší problémy a společný postup podle zaměření CK a CA (viz níže).
  • Zajišťuje setkávání členů v rámci specializovaných sekcí.
  • Zajišťuje pravidelný informační emailový servis členům s aktuální problematikou cestování a doporučení, včetně pozvánek na akce.
  • Zasílá členům nejméně jednou měsíčně Zpravodaj ACK ČR s informacemi z jednání představenstva i informacemi z oblasti cestovního ruchu v ČR i v zahraničí.
  • Pořádá neformální setkání členů, a to jak v rámci Valných shromáždění či Klubových dnů.
  • Pořádá odborné semináře a webináře k aktuální problematice cestovních kanceláří a cestovních agentur.
  • Zajišťuje pro členy konzultace k problematice v cestovním ruchu v návaznosti na právní rozbory.
  • Spolupracuje se zahraničními asociacemi, zahraničními centrálami CR a zahraničními zastupitelstvími v ČR.
  • Organizuje fam-tripy pro vedoucí pracovníky CK a CA k poznání méně známých oblastí CR v zahraničí.
  • Bojuje proti neoprávněnému podnikání v oblasti CK a CA, pravidelně spolupracuje v této rovině s Ministerstvem pro místní rozvoj a chrání zájmy řádně podnikajících subjektů.
  • Je partnerem veletrhů v České republice a zajišťuje členům výhodnější vystavovatelské ceny a možnosti odborných vstupů.
  • Umožňuje členům výhodnější komerční nabídku a inzerci pracovních míst na webovém portále a na profilu Facebook.
  1. Společná propagace, práce s veřejností a se sdělovacími prostředky
  • prezentuje ACK ČR a členské organizace na veletrzích CR, zastupitelských úřadech, Českých centrech a zahraničních zastoupeních agentury CzechTourism.
  • Prezentuje členské organizace na webovém stránkách ACK ČR.
  • Svolává a účastní se tiskových konferencí, propaguje a hájí zájmy členů ve sdělovacích prostředcích.
  • Komentuje aktuální dětí a situaci v cestovním ruchu prostřednictvím tiskových zpráv a výstupů.
  • Mediálně vystupuje prostřednictvím tiskových mluvčí.
  • Poskytuje členským organizacím své logo – členství v ACK ČR je českou veřejností vnímáno jako známka důvěryhodnosti cestovní kanceláře a cestovní agentury.

Ke společnému řešení problémů a užší spolupráci podle profesní orientace členů slouží tyto sekce:

  • Touroperátorská sekce, jejímiž hlavními tématy je smluvní spolupráce touroperátor-retailer, touroperátor-letecký dopravce, promítnutí požadavků zákona č.159/99 Sb. o podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a ostatních norem do praxe, spolupráce při realizaci zájezdů (vytěžování dopravních prostředků atp.)
    • V rámci touroperátorské sekce funguje Pracovní skupina lodní a okružní dopravy, jejímž cílem je kooperace zástupců lodních společností a cestovních agentur/kanceláří nabízející tento produkt.
  • Sekce příjezdového cestovního ruchu, která se zabývá problematikou spolupráce s dodavateli služeb, dále propagací členů formou účasti na workshopech a veletrzích v ČR i v zahraničí a zároveň propagací ČR jako klasické kongresové destinace
  • Retailerská sekce, jejímž hlavním tématem je spolupráce retailera s touroperátory (zejména jeho ochrana před následky neserióznosti či úpadku touroperátora)
  • IATA sekce a prodejců letenek, která řeší problematiku akreditovaných IATA agentur, hájí jejich zájmy ve vztahu k leteckým dopravcům a zastupuje členy v APJC
  • Sekce domácího cestovního ruchu, jejímž úkolem je sledovat nově se rozvíjející trendy turistiky po České republice a přispívat k podpoře domácího cestovního ruchu
    • Komise školních zájezdů, pobytů a dětských táborů sdružuje největší poskytovatele škol v přírodě, školních zájezdů, výletů, exkurzí a dětských táborů, kteří působí na trhu v souladu s výkladem zákona 159/1999 Sb., tedy tak, jak se k problematice staví i MMR.
  • Sekce památek a významných turistických cílů, jejímž hlavním úkolem je propojení činnosti cestovních kanceláří a agentur, které se věnují domácímu cestovnímu ruchu a příjezdové turistice, s vedením jednotlivých památek a turistických cílů
  • Sekce dopravní, která byla založena za účelem řešení problémů souvisejících nejen s hromadnou dopravou turistů, ale i dalšími druhy přepravy
  • Internetová sekce, která je určena ke sjednocení obsahu a formátu předávaných dat mezi cestovními kancelářemi a cestovními agenturami a k podpoře elektronické komerce v cestovním ruchu,
  • Vzdělávací komise zabývající se propojením praxe a požadavků podnikatelů v cestovním ruchu se středními a vysokými odbornými školami

Každá členská organizace může působit v každé sekci podle své orientace a v případě společného zájmu více členů je možné založit i sekci další.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner