Víte, jak postupovat v rámci kritických situacích nejen na zájezdu?
Kritické situace si nikdo neplánuje. Jde o situace, při kterých dochází ke zranění nebo úmrtí více osob nebo k velkým škodám na majetku či životním prostředí následkem havárie, nehody, výbuchu, teroristického útoku, války, povodně, zemětřesení, atmosférické poruchy nebo dalších přírodních činitelů.
"Desatero" povinností cestovních kanceláří
Ministerstvo pro místní rozvoj ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu, odborem živností a spotřebitelské legislativy a Asociací cestovních kanceláří České republiky vytvořilo leták s přehledem "Desatera" povinností cestovních kanceláří a s odkazy, kde provozovatelé cestovních kanceláří naleznou další užitečné informace.
Všeobecné obchodní podmínky pro CA
Asociace na základě podnětů od členské základny připravila dva nové vzorové dokumenty, tentokrát se jedná o všeobecné obchodní podmínky pro cestovní agentury.
Jaké povinnosti mají CK v souvislosti s požáry v Řecku
v posledních dnech cestovní kanceláře, ale i cestovní agentury, vytížila situace na ostrově Rhodos a komunikace s jejich klienty v destinaci, či s těmi, kteří měli teprve na dovolenou odlétat.
Mimořádné situace se však cestovního ruchu, vás, dotýkají stále častěji. Projděte si právní informaci ACK ČR.
Zájezdy a ochrana zákazníků
Ochrana spotřebitele je v současné době klíčovým tématem. Nejen cestovní ruch je velmi zranitelný vůči mnoha vlivům, ale také spotřebitel je vystaven řadě informací, propagací a nabídek, které nemusí být v souladu s platnou legislativou. Spotřebitelům tak hrozí mnoho rizik, od ztráty svěřených financí až po neposkytnutí pomoci během jejich pobytu v zahraničí.
ACK ČR opakovaně odmítá příspěvek do garančního fondu na rok 2024
Asociace cestovních kanceláří ČR opakovaně odmítá návrh Ministerstva pro místní rozvoj ČR s výší příspěvku do garančního fondu pro cestovní kanceláře na rok 2024.