Pro lepší pomoc turistům v exotické cizině

Tisk Email

Na cestách v zahraničí se může někdy přihodit, že turista nutně potřebuje pomoc v nouzi. Při zájezdech organizovaných cestovní kanceláří mu samozřejmě dotyčná cestovní kancelář poskytne pomoc, je-li to v jejích silách, nebo ji zprostředkuje či poradí. Individuální cestující si ale musí umět poradit sami. Zpravidla se obracejí na český konzulární úřad. Co ale dělat, když v dané zemi český zastupitelský úřad není?

S cílem přiblížit turistům praktické informace zavedla EU speciální webovou stránku:
http://ec.europa.eu/consularprotection/index.action , kde turisté najdou základní informace o tom, kdy a pro které situace se mohou obracet na konzulární úřady zemí EU a velmi jednoduše vyhledají dotyčné zastupitelské úřady pro zemi (eventuálně i město), ve které pomoc potřebují. Kromě toho na těchto stránkách najdete i avíza ohledně bezpečnostní apod. situace. Dále Evropská Unie zřídila i bezplatnou telefonní informační linku "Europe Direct" při volání z EU:  00800 67891011, při volání mimo EU:  +32 22999696, na které Vám podají informace o konzulární ochraně v jazycích všech členských států, což je nedocenitelné pro případ, že nemáte přístup k internetu.

Informace o konzulární ochraně v rozsahu poskytovaném českými zastupitelskými úřady i o principech ochrany konzulárními úřady zemí EU a zastoupeních členských zemí (ale bez vyhledávače) najdete také na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR na:
http://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/konzularni_ochrana_obcanu_ceske/index.html.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner