Pražské letiště v rekordu přepravených pasažérů

Tisk Email
V loňském roce zaznamenalo Letiště Praha nový rekord, když jeho terminály prošlo 12 630 557 pasažérů. V porovnání s rokem 2007 se jedná o téměř dvouprocentní nárůst a překonání průměru evropských letišť.

Počet pohybů letadel za stejné období vzrostl o 2,3 procenta na 178 628. Denně tak letiště přivítalo 34 500 pasažérů s nejrušnějším obdobím v srpnu, kdy letištěm prošlo 1,4 milionu odbavených pasažérů. Rekordním dnem byl pátek 27. června, kdy letištěm prošlo více než 50 tisíc cestujících.

Největším operátorem zůstávají České aerolinie se 43 procentním podílem následovány společnostmi SkyEurope a Travel Service.

Nízkonákladoví přepravci zaznamenali v roce 2008 znatelný růst. V porovnání s předchozím rokem se počet cestujících zvýšil o 6,3 procenta na téměř 3 miliony. Tím se podíl nízkonákladových společností zvýšil na 23,4 procenta. Standardní síťoví dopravci tak drží podíl 62,6 procenta zatímco charterové lety zaznamenaly pokles na 13,9 procenta. Počet tranzitujících cestujících převýšil 1,2 milionu a tím se podílel téměř 20 procenty všech odlétajících pasažérů.

Hlavní destinací zůstává evropský kontinent s podílem 90,2 procenta následovaný druhou nejpopulárnější destinací - Afrikou s 5,4 procenty. Na těch se hlavní měrou podílela charterová přeprava do Egypta a Tuniska. Lety do Severní Ameriky zaujímají 1,9 procenta. Největší nárůst zaznamenal Střední východ a to o 62 procent.

Nejpopulárnější je Spojené království s 1 950 727 cestujícími a Německo s 1 127 327 pasažéry. Na třetím místě je v současné době Itálie se 920 302 cestujícími. Největší nárůst přepravených pasažérů byl na cestách do Ruska (+ 16,5 %), Irska (+15.5%) a Egypta (+13.0%). Top 5 hlavních destinací zůstává beze změn. Nejvíce cestujících směřuje do Paříže/Charles de Gaulle, Amsterdamu a Frankfurtu. Největší nárůst je zaznamenán na letech do Dublinu (+22.7%), Tel Avivu (18.0%) a Moskvy/Sheremetyevo (+16.3%).

Pramen : Letiště Praha s.p.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner