Kupujte zájezdy ve správný moment

Tisk Email

Každý rád nakoupí zájezd výhodně. Ten, kdo se může o své dovolené (zimní a ještě více o té letní) rozhodovat včas, neměl by váhat. Možnost mít nejširší výběr a ještě k tomu za nejvýhodnější ceny je opravdu jen v první fázi prodeje, zpravidla první měsíc, pak se slevy postupně snižují.

Před mnoha lety koupit zájezd výhodně znamenalo neukvapovat se a vyčkat na slevy na poslední chvíli, přičemž ta „poslední chvíle“ dávala docela dost času na cestovní přípravy – některé cestovní kanceláře inzerovaly last moment zájezdy i 2 měsíce před odjezdem. Jenomže časy se změnily a ty kanceláře, které to s masivní a předčasnou nabídkou last minute slev přehnaly, už ukončily činnost.

Kdo dnes nakupuje na poslední chvíli, nakupuje v doprodeji, tedy to, co zbylo, přičemž se cestovní kanceláře snaží, aby toho zbývalo co nejméně. Ostatní místa raději včas odřeknou.

Slevy jako podpora prodeje se jednoznačně přesunuly do včasného nákupu – na první moment neboli first minute. Je to tak výhodné pro obě strany: pro kupující i pro organizátory. Zákazník má absolutně nejširší možnost výběru destinace, konkrétního místa, typu ubytování, stravování i konkrétního hotelu – a cestovní kancelář má možnost podle průběhu prodeje nakoupené kapacity optimalizovat – tedy ty nejžádanější ještě přiobjednat (pokud to lze) a ty méně poptávané vrátit bez sankcí. Výhodu tohoto způsobu prodeje pak cestovní kanceláře promítají do ceny: slevy first minute jsou dnes vesměs výhodnější než běžný last minute.

Průběh prodeje zájezdů v letošním létě ukázal, že rozhodovat se o koupi s malým časovým předstihem před odjezdem znamená zpravidla rezignovat na vlastní výběr a spokojit se s uměním možného, a to tím více, čím blíže ke konci sezóny. Nabídek last minute ubylo a výše slevy klesla natolik, že se na ni opravdu nevyplatí čekat (ledaže volíte super last minute s tím, že nezáleží na tom, co zrovna bude k mání).

 

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner