INDIE: Změny v udělování turistických víz a režimu vstupu

Tisk Email

Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že od ledna 2010 začala Indie aplikovat nová pravidla vydávání indických turistických víz a pobytu na území Indie.

V praxi to znamená, že osoba přijíždějící do Indie na turistické vízum, může pobývat na indickém území po dobu stanovenou vízem. Jakmile Indii opustí, může se na její území vrátit až po uplynutí dvouměsíční lhůty.

Turista, který plánuje v průběhu pobytu v Indii navštívit některou z okolních zemí (Srí Lanka, Nepál, Bangladéš, apod.), musí na toto upozornit indické velvyslanectví vystavující turistické vízum, náležitě své cesty zdokumentovat (letenky, vouchery apod.) a požádat o vyznačení možnosti dvou, případně tří vstupů do Indie v době kratší než dva měsíce do cestovního dokladu.

Pokud toto cestovatel neučiní a odcestuje do Indie bez této „doložky“, pravomoc vpustit jej podruhé na území má i imigrační úředník na hraničním přechodu poté, co cestovatel náležitě zdokumentuje svou cestu. Z praxe jsou známy případy, kdy imigrační úředník turistu přijíždějícího s okolního státu, na území Indie nevpustil.

Ministerstvo zahraničních věcí doporučuje všem osobám cestujícím na turistické vízum, aby si příslušnou doložku opravňující k dalšímu vstupu v době kratší než 2 měsíce vyřídili na indickém velvyslanectví v Praze.

Osobám cestujícím do Indie za účelem obchodního jednání, účasti na veletrhu, semináři apod. doporučujeme žádat o obchodní vízum, pro které toto dvouměsíční omezení neplatí. Zdroj: MZV

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner