Chorvatsko - rychlejší doprava na nejfrekventovanějších trasách

Tisk Email

Na nejfrekventovanější chorvatské dálnici číslo A1 Záhřeb - Split - Dubrovník byly pro provoz otevřeny oba tubusy tunelu "Mala Kapela" a " Sveti Rok". Uvedením dálnice do provozu v plném razsahu byly odstraněny veškeré problémy, které vznikaly kvůli dopravním "úzkým hrdlům" při zesíleném provozu ve dnech směn turistů.

Do všech tubusů uvedených tunelů jsou zabudovány nejmodernější sledovací a pohonné systémy v Evropě. Aby se snížila možnost vytváření dopravních zácp v tomto úseku, byly v Demerje - tři kilometry před nájezdem Lučko, na kterém probíhá platba mýtného při nájezdu ze Záhřebu, postaveny terminály pro elektronickou platbu mýtného systémem ENC. Příslušné zařízení musí řidič umístit za přední sklo. Signál tohoto zařízení poté přijímá anténa instalovaná před vjezdem na dálnici. Vozidla musí projíždět rychlostí menší než 40 kilometrů a v Demerje jsou k dispozici dva takovéto vjezdy.

V případě, že ENC zařízení není umístěno za čelním sklem, závora na vjezdu se nezvedne a vozidlo bude vráceno na vjezd Lučko, kde probíhá platba mýtného v hotovosti.

Mimo dvou vjezdů v Demerje je na dálnici Záhřeb - Rijeka otevřeno ještě deset vjezdů pro elektronické placení mýtného. Dva vjezdy jsou určeny pro ENC a na ostatních osmi vjezdech mohou řidiči použít k úhradě mýtného kartu Smart, kartu Ina a běžné karty Maestro, Visa a Visa Electron.

Pro řidiče, kteří přijíždějí z Maďarska a jiných východních zemí, je otevřen starý hraniční přechod Goričan, přes který budou jezdit pouze nákladní vozidla a dojde tak k zrychlení provozu i na dálnici z maďarských hranic do Záhřebu.
Zdroj:Chorvatské turistickésdružení

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner