Zájezdy a ochrana zákazníků

Tisk Email

Ochrana spotřebitele je v současné době klíčovým tématem. Nejen cestovní ruch je velmi zranitelný vůči mnoha vlivům, ale také spotřebitel je vystaven řadě informací, propagací a nabídek, které nemusí být v souladu s platnou legislativou. Spotřebitelům tak hrozí mnoho rizik, od ztráty svěřených financí až po neposkytnutí pomoci během jejich pobytu v zahraničí.

Asociace cestovních kanceláří ČR již dlouhodobě deklaruje zájem prosazovat čistý trh v oblasti cestovních kanceláří a cestovních agentur, a také podporu řádných podnikatelů, kteří působí v jednom z nejvíce regulovaných odvětví. Důraz na osvětu nejen klientů, ale také neoprávněně podnikajících subjektů, které ohrožují nejen finance, ale také zdraví klientů, je posílen v době, kdy sledujeme medializované případy paní z Jamajky, u které opakovaně skončily peníze spotřebitelů, a kdy probíhá soudní líčení s neodborným vedením skupin v horském terénu, při kterém přišly o život dvě dívky.

V rámci zaměření získala Asociace podporu i v rámci dotační výzvy nestátních neziskových organizací Ministerstva pro místní rozvoj ČR.* Tato výzva bude tak dalším krokem ve snaze posílit boj proti neetickým praktikám a s cílem poskytnout mj. informace o tom, jak postupovat v kritických situacích, které mají dopad na zájezdy.

Výstupem projektu budou mj. tři odborné metodiky. Dvě z nich jsou cílené pro odborníky v cestovním ruchu, tedy se zaměřením na to, co je a není neoprávněné podnikání, a jak mohou cestovní kanceláře a cestovní agentury postupovat v kritických situacích. Poslední z nich je poté věnována veřejnosti a přináší důležité rady na cestu a upozornění, co je a není zájezd, jak poznat cestovní kancelář a jaká jsou rizika při výběru neoprávněně podnikajícího subjektu.

Spolupráce v oblasti metodik je navázaná s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR i Ministerstvem zahraničních věcí ČR.

*Projekt Strategické dokumenty z pohledu podnikání cestovních kanceláří a cestovních agentur (č. 131170) je realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj v programu NNO v oblasti cestovního ruchu (Z170605000000). 

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner