Projekt na podporu české gastronomie Czech Specials – Ochutnejte Českou republiku! vstupuje do další fáze. Repertoár typických českých a moravských jídel se rozšiřuje o osmdesát receptů. Certifikované restaurace nyní mají také větší výběr z národních specialit – vedle svíčkové budou moci nabízet třeba klasické vepřo knedlo zelo, bramboráky nebo rajskou omáčku.
Czech Specials je společným projektem agentury CzechTourism, Asociace restaurací a hotelů ČR a Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Jeho cílem je obnovit prestiž české gastronomie a vybudovat z ní jeden ze stěžejních marketingových produktů pro propagaci turistického potenciálu Česka na národní úrovni i v zahraničí. Certifikované restaurace nabízející národní a regionální jídla turista pozná podle loga Czech Specials, jejich seznam je k dispozici také na stránkách www.czechspecials.cz.
Z projektu Czech Specials se stává jedno z významných komunikačních témat při propagaci Česka v tuzemsku a zahraničí. V roce 2010 jej čeká především rozšíření sítě certifikovaných restaurací (nyní je jich 40) a větší propagace prostřednictvím gastronomických akcí v regionech (tzv. food cupů), veletrhů či jiných eventů v zahraničí a další ediční činnosti (brožury v češtině, angličtině nebo němčině). Zdroj: CzT