Asociace představila v polovině prosince tři nové metodiky! A to v rámci neoprávněného podnikání a rad na cestu a jak postupovat v kritických situacích.
Cílem ACK ČR je nejen posílit informační a právní servis, ale také vytvářet pracovní a vzorové materiály k aktuálním tématům. Vybrané materiály poslouží nejen pro cestovní kanceláře, cestovní agentury, ale budou také využitelné pro kontrolní orgány a veřejnou správu.
Zejména však budou sloužit ochraně spotřebitele. Na českém trhu je nutné neustálé vzdělávání spotřebitelů. Tedy využití návodu, komu a jak svěřují finance a čeho se mají vyvarovat. A to tak, aby nedošlo k opakovaným situacím, kdy klienti přicházejí o své finance neznalostí toho, komu je svěřují za objednané služby na poli zájezdů. Ochrana je zaměřena také na děti a dětskou rekreaci.
V konečném důsledku ochraně spotřebitele bude sloužit celá kultivace trhu na poli zájezdů a edukace organizátorů zájezdů či jednodenních akcí v oblasti kritických situací. Významná je také podpora kontrolních orgánů, které mohou využít vytvořené metodiky pro výkon své činnosti, tedy k zastavení neoprávněného/nelegálního podnikání na poli zájezdů.
Děkujeme spoluautorům metodiky, tedy Ministerstvu pro místní rozvoj ČR, Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR i Ministerstvu zahraničních věcí ČR, České asociaci pojišťoven a Holubová advokáti.
*Projekt Strategické dokumenty z pohledu podnikání cestovních kanceláří a cestovních agentur (č. 131170) je realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj v programu NNO v oblasti cestovního ruchu (Z170605000000).