Jaké povinnosti mají CK v souvislosti s požáry v Řecku

Tisk Email

V posledních dnech cestovní kanceláře, ale i cestovní agentury, vytížila situace na ostrově Rhodos a komunikace s jejich klienty v destinaci, či s těmi, kteří měli teprve na dovolenou odlétat.Mimořádné situace se však cestovního ruchu, vás, dotýkají stále častěji.

Asociace cestovních kanceláří ČR proto ve spolupráci s partnerskou Holubová advokáti připravila právní informaci pro Vás, a to na téma Jaké povinnosti mají CK v souvislosti s požáry v Řecku.

V úvodu naleznete výčet všech povinností, které CK může mít, jestliže požáry způsobí (podstatnou) vadu zájezdu. Poté naleznete vysvětlení, jaké povinnosti CK má v konkrétních situacích.

Jaké jsou rozebírané situace?

  • Byl jsem na dovolené a museli mě evakuovat z hotelu. Jednu noc jsem přespal v evakuačním hotelu ve společenské místnosti a další den mě CK repatriovala domů dva dny před smluveným termínem ukončení zájezdu.
  • Byl jsem na dovolené a musel jsem se evakuovat ze svého hotelu. CK mi zajistila na 2 dny náhradní ubytování v hotelu stejné (vyšší kategorie) v jiném místě. 
  • Byl jsem na dovolené a musel jsem se evakuovat. Dva dny jsem byl v evakuačním centru. Posléze mi CK zajistila na zbytek pobytu náhradní ubytování v hotelu stejné (vyšší kategorie).
  • Na ostrově probíhala evakuace postižených míst, měl jsem ubytovaní v dané lokalitě a CK mě při odletu ujistila, že mám zajištěno náhradní ubytování. CK ale ve skutečnosti nesehnala náhradní ubytování a po 2 dnech pobytu v repatriačním centru mě repatriovala do ČR.
  • Zákazník svévolně opustil zájezd v místě, kde jinak evakuace neprobíhala. 

Materiál naleznete v sekci Ke stažení v záložce Pouze pro členy -> zde.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner