V posledních dnech cestovní kanceláře, ale i cestovní agentury, vytížila situace na ostrově Rhodos a komunikace s jejich klienty v destinaci, či s těmi, kteří měli teprve na dovolenou odlétat.Mimořádné situace se však cestovního ruchu, vás, dotýkají stále častěji.
Asociace cestovních kanceláří ČR proto ve spolupráci s partnerskou Holubová advokáti připravila právní informaci pro Vás, a to na téma Jaké povinnosti mají CK v souvislosti s požáry v Řecku.
V úvodu naleznete výčet všech povinností, které CK může mít, jestliže požáry způsobí (podstatnou) vadu zájezdu. Poté naleznete vysvětlení, jaké povinnosti CK má v konkrétních situacích.
Jaké jsou rozebírané situace?
- Byl jsem na dovolené a museli mě evakuovat z hotelu. Jednu noc jsem přespal v evakuačním hotelu ve společenské místnosti a další den mě CK repatriovala domů dva dny před smluveným termínem ukončení zájezdu.
- Byl jsem na dovolené a musel jsem se evakuovat ze svého hotelu. CK mi zajistila na 2 dny náhradní ubytování v hotelu stejné (vyšší kategorie) v jiném místě.
- Byl jsem na dovolené a musel jsem se evakuovat. Dva dny jsem byl v evakuačním centru. Posléze mi CK zajistila na zbytek pobytu náhradní ubytování v hotelu stejné (vyšší kategorie).
- Na ostrově probíhala evakuace postižených míst, měl jsem ubytovaní v dané lokalitě a CK mě při odletu ujistila, že mám zajištěno náhradní ubytování. CK ale ve skutečnosti nesehnala náhradní ubytování a po 2 dnech pobytu v repatriačním centru mě repatriovala do ČR.
- Zákazník svévolně opustil zájezd v místě, kde jinak evakuace neprobíhala.
Materiál naleznete v sekci Ke stažení v záložce Pouze pro členy -> zde.