Zhodonocení letní sezony ve výjezdovém cestovním ruchu

Tisk Email

Uplynulou letní sezonu můžeme hodnotit relativně dobře. Pochopitelně a podle očekávání se nemohly opakovat rekordní výsledky posledních let – ale nenaplnily se ani černé předpovědi některých odborníků.

Počátek sezóny a předsezónní prodej byly negativně poznamenány přerušením letového provozu v důsledku výbuchu islandské sopky a v médiích periodicky zveřejňovanými úvahami o dalších možných explozích. Výrazně negativně se odrazila také krize v Řecku, která se projevila opět daleko více v médiích než ve skutečných překážkách pro turisty, kde došlo nejvýš k jistému zpoždění letů. Psychologicky to ovšem prodej zájezdů do Řecka ovlivnilo.

S potěšením konstatujeme, že navzdory krizím nedošlo ke krahu žádné z větších či středních cestovních kanceláří tak, jak předpovídali někteří analytici. Cestovní kanceláře poněkud zracionalizovaly svou nabídku a v průběhu sezóny a v jejím závěru došlo k oživení poptávky.

Pokles poptávky se projevil spíše u nejlevnějších kategorií, střední a vyšší vrstvy své cesty tak neomezují. Dochází však postupně ke změnám v časovém rozložení. Klienti realizují více kratších cest a pobytů.

Tomu odpovídá i široká nabídka, kterou cestovní kanceláře připravily na zimní sezónu, což znamená nejen lyžování, ale i exotické destinace.

Významným nástrojem pro nabídku a prodej zájezdů je internet. Klienti i cestovní kanceláře si však právěm stěžují, že někteří internetoví prodejci neuvádějí nebo umně skrývají, která cestovní kancelář je organizátoem zájezdu. Je to sice povinnost vyplývající zezákona č. 159/1999 Sb., ale zákon bohužel nestanovuje, jak a kde musí být tato informace zveřejněna.

Novým fenoménem internetové nabídky se stane Sdovolena.cz – internetový vyhledávač provozovaný nejnámějším českým portálem Seznam.cz, který bude zájemce o zájezd odkazovat přímo na pořadatelskou cestovní kancelář. Nad tímto projektem převzala Asociace cestovních kanceláří záštitu.

Kontakt:   Jan Papež, místopředseda pro komunikaci, tel.: 603 535 989 e-mail: jan.papez@ackcr.cz

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner