Prohlášení ACK ČR k rozhodnutí společnosti Malév nevracet při stornu letenky palivové příplatky

Tisk Email

Maďarská letecká společnost Malév se rozhodla přidat se k nezákonnému a neetickému chování některých leteckých společností (např. Air France / KLM /Delta Air Lines, Lufthansa / Swiss / Austrian / Brussels, British Airways, Finnair, Alitalia) a od 15. 06. nebude vracet svým klientům palivové příplatky v případě storna letenek.

Asociace cestovních kanceláří České republiky pokládá toto rozhodnutí za odporující Zákonu o ochraně spotřebitele a Občanskému zákoníku. Je to rozhodnutí, které významně poškozuje práva spotřebitele a staví spolupracující cestovní kanceláře a agentury do špatného světla před klienty, pro něž zajišťují nákup letenky. Cestovní kanceláře a agentury nejsou schopny takové rozhodnutí letecké společnosti ovlivnit, ale jsou klienty osočovány, protože jsou vůči klientům v první linii.

ACK ČR zdůrazňuje, že palivové příplatky (YQ taxa) nejsou zahrnuty v tarifu letenky, ale jsou účtovány zvlášť, týkají se tedy nákladů spojených až s okamžikem poskytnutí služby (a takový je také jejich smysl – krýt výkyvy v ceně paliva v konkrétním termínu konkrétního letu), není tedy možné tyto poplatky účtovat někomu, kdo neletí!  Palivové příplatky by měly být účtovány ve stejném režimu jako ostatní poplatky, např. letištní apod. taxy, které letecké společnosti i nadále při zrušení letů vracejí. Tak tomu také bylo při jejich zavedení.

Pokud tedy nyní některé společnosti při zrušení letu palivové příplatky nevracejí, jednají v rozporu nejen s dobrými mravy, ale i v rozporu z výše zmíněnými zákony a konají tak protiprávně.

Asociace cestovních kanceláří ČR vyzývá své členy a agentury, prodávající letenky, aby proti takovému postupu protestovaly a bránily tak zájmy svoje i svých klientů a zároveň vyzývá spotřebitelská sdružení a média, aby se na tuto problematiku soustředila a pomohla ACK ČR dosáhnout odstranění této nekalé praktiky. Zdroj: Jan Papež/ACK ČR

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner