Příjezdy turistů ze zahraničí stále rostou

Tisk Email

Do českých hromadných ubytovacích zařízení přijelo ve druhém čtvrtletí letošního roku celkem 1,9 milionu zahraničních turistů. To představuje nárůst 13,5 procenta v porovnání se stejným obdobím loňského roku. O 7,2 procenta se také zvýšil počet přenocování hostů.

I druhé čtvrtletí tak vykazuje nárůst počtu turistů, kteří směřují do České republiky. Od letošního ledna přijelo do České republiky 5,8 milionu turistů, což představuje o 8,8 procenta více než v loňském roce. Celkový počet přenocování ve druhém čtvrtletí dosáhl 9,6 milionu, což představuje nárůst o 7,2 procenta. Na tomto nárůstu se podílejí nejvíce zahraniční turisté s 15,2 procenty, zatímco u rezidentů byl naopak zaznamenán pokles o 2,1 procenta. Nejvyšší nárůst byl zaznamenán u turistů z Ruska a to o 50,9 procenta.

„Jsme rádi, že letošní jarní trend nárůstu zahraničních turistů se potvrdil i ve druhém čtvrtletí a doufáme, že toto oživení bude i nadále pokračovat“, uvedl Jan Papež, místopředseda Asociace cestovních kanceláří České republiky. „Velmi nás také potěšilo, že největší nárůst je u turistů z Ruska, kteří jsou pro nás jedni z nejvíce bonitních.“

Průměrná útrata zahraničních turistů z deseti největších zdrojových oblastí je 2 200.- korun a průměrně zůstávají v České republice 2,5 dne. Výjimkou jsou turisté z Německa, jejichž doba pobytu je téměř 3,5 dne a právě turisté z Ruska, kteří v ČR pobývají téměř 5,5 dne.  

„Kromě nejdelší doby pobytu zde ruský turista i nejvíce utratí. Jejich zájmem je stále více značkové zboží a jejich denní útrata je úctyhodných 3 600.- korun,“ doplňuje Papež a dodává: „Jsme samozřejmě rádi, že nárůst zahraničních turistů se netýká jenom Prahy, ale také krajů.“

Ve sledovaném období došlo kromě Prahy také k téměř 11 procentnímu nárůstu v Ústeckém kraji a téměř 10 procentnímu nárůstu ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Největší propad naopak zaznamenal Pardubický kraj a to o plných 6,6 procenta.

Zdroj: ACK ČR, ČSÚ

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner