Klientů cestovních kanceláří přibývá - navzdory všem pesimistickým očekáváním a předpovědím

Tisk Email

(Praha 24. dubna 2024) Aktivní přístup cestovních kanceláří k inovaci nabídky, včetně dálkových spojů velkými moderními letadly a využití i regionálních letišť, přivedl v prvních měsících letošního roku do cestovních kanceláří rekordní počet klientů.

Úspěšný je předprodej zájezdů v režimu First Minute se u mnohých cestovních kanceláří vrátil na čísla před Covidem a u některých dokonce tato čísla překročil. Je to dáno především tím, že si mnozí klienti v minulé sezóně „vyzkoušeli,“ jak je složité získat na poslední chvíli požadovaný termín a požadovanou kvalitu, navíc režim First Minute nabízel významné slevy (až 30%).

Češi se v létě tradičně dělí na dvě části – velká část klientů se ráda vrací na místa, která důvěrně zná a nerada riskuje změny. Ta míří do tradičních destinací, do Chorvatska, Španělska (včetně Kanárských ostrovů), Itálie, Turecka, Bulharska a Řecka. Fenoménem je Egypt, který se stal celoroční destinací.

„Druhá část populace ráda objevuje nové destinace. I těmto klientům cestovní kanceláře nabízejí mnoho zajímavých destinací – vedle vloni objevené Albánie, přibyly Azorské ostrovy a Polsko, které bylo dlouhá léta neprávem opomíjenou destinací,“ doplňuje Michal Veber, výkonný ředitel Asociace cestovních kanceláří ČR.

Nepřibývají ovšem pouze destinace, ale rozšiřuje se i styl cestování. Současná generace cestovatelů je mnohem aktivnější, než předchozí generace. To se odráží i v nabídkách cestovních kanceláří, které nabízejí cesty za dobrodružstvím a aktivní dovolenou, například na Island, do Himálaje, do hor v Latinské Americe, tak dalších kanceláří specializovaných na cykloturistiku, golf, nebo další sporty. Vedle toho roste zájem o okružní plavby.

Situaci shrnuje Jan Papež, místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR: „Vidíme patrné trendy zkracování hlavní dovolené a využití ušetřeného času na druhou, nebo dokonce třetí dovolenou, trávenou ve formě tzv. eurovíkendu či domácí dovolené. Dalším patrným trendem je boření dlouholetého mýtu o nezájmu individuálních cestovatelů (tzv. baťůžkářů) o služby cestovních kanceláří. Mnohé z nich totiž nabízí jednotlivé služby na míru, tedy letenky, pronájmy aut, jednotlivá ubytování či jednotlivé místní výlety, to dává baťůžkářům výbornou možnost lépe si svou cestu plánovat.“

Češi navíc neváhají utrácet a investovat do sebe a své dovolené více peněz a dopřát si tak vyšší kvalitu služeb a zážitky. Zejména u pobytových zájezdů čtyř/ pěti hvězdičkové hotely, a stravování formou all inclusive či ultra all inclusive.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner