Česko nezvládlo zavedení Vízového informačního systému na Ukrajině

Tisk Email

K 23. červnu 2015 došlo k dlouho očekávanému kroku, zavedení Vízového informačního systému, kdy každý žadatel o české vízum musí nově poskytnout otisky prstů a digitální fotografii. I přesto, že se jednalo o dlouho připravovaný krok, Česká republika podle tuzemských a ukrajinských cestovních kanceláří tento přechod nezvládla a počty vyřízených žádostí prudce poklesly.

„Obrátila se na nás Asociace turistického průmyslu Ukrajiny ALTU s naléhavou žádostí o pomoc při řešení problému, který nastal po spuštění Vízového informačního systému na Ukrajině. Stejnou žádost jsme obdrželi od 10 významných ukrajinských cestovních kanceláří a mnoha členů naší Asociace, kteří potvrdili, že dnes již není možné se k podání žádosti o vízum ani zaregistrovat. Jinými slovy to znamená, že turisté z Ukrajiny do Česka fakticky cestovat nemohou.“ uvádí Viliam Sivek, předseda Asociace cestovních kanceláří České republiky.

V roce 2014 přijelo poznávat krásy České republiky 115 811 turistů z Ukrajiny. Podle údajů Statistického úřadu zde setrvají průměrně 2,9 dne a celkem denně utratí 3 273,- korun, což znamená, že v loňském roce zde ukrajinští turisté utratili více než 1 miliardu korun.

„Přitom jsme Ministerstvo zahraničních věcí v minulosti již několikrát upozorňovali, že bychom neradi, aby spuštěním sběru biometrických dat došlo ke kolapsu v příjezdovém cestovním ruchu z Ukrajiny. Systém ještě nefunguje ani 2 měsíce a již v podstatě zkolaboval.  Dosud je naše finanční ztráta přes 30 milionů korun a denně narůstá o více než 800 tisíc.“ uzavírá Viliam Sivek.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner