Nejvyšší soud definitivně vyřešil spory klientů a pojišťoven o vrácení plné ceny zájezdu

Tisk Email

Již v roce 2012 vznikly první spory mezi klienty cestovních kanceláří, kteří dostali po úpadku své cestovní kanceláře od její pojišťovny vyplaceno jen několik procent nebo nic ze zaplacené ceny zájezdu. Klientů v této situaci byly opakovaně stovky. Pojišťovny tvrdily, že cestovní kanceláře byly tzv. podpojištěny a sjednaný limit pojistného plnění nedostačoval na úhradu pojistného plnění v plné výši. Klienti naopak tvrdili, že pojišťovna je v jejich případě povinna hradit 100% bez ohledu na sjednaný limit pojistného plnění. Dnes již konečně víme, že pravdu měli klienti. Potvrdily to všechny soudní instance v této zemi - naposledy v lednu 2017 i Nejvyšší soud.

Celý článek je dostupný pouze členům asociace.

Přihlásit
Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner