Fischer slib nesplnil, komplikuje odškodnění

Tisk Email

 

Zkrachovalá CK Tomi Tour nedodala přes opakované urgence ani do středečního večera pojišťovně Union seznam svých zákazníků, kteří na svou zaplacenou dovolenou ani neodcestovali. Hrozí tedy, že se zpozdí vyplácení náhrad pro postižené klienty.
Ředitel cestovky Václav Fischer sice v úterý seznam slíbil, ale jak Právu řekla mluvčí Judita Smatanová, pojišťovna ho dosud nedostala.
„Pověřili jsme účetní firmu, aby prověřila hospodaření Tomi Tour a zjistila, zda bylo vyhlášení úpadku oprávněné. Firma začala v sídle cestovky pracovat ve středu ráno. Teprve pokud se její platební neschopnost potvrdí, můžeme začít odškodňovat ty zákazníky, kteří si dovolenou zaplatili, ale neodjedou na ni,“ řekla Právu Smatanová.
Fischer však měl podle ČTK ve středu večer prohlásit, že se jedná zhruba o 14 tisíc lidí (11 735 dospělých a 2195 dětí). Podle Fischera za dovolenou utratili kolem 160 miliónů korun. Smatanová ale na opakovaný dotaz Práva řekla: „To jsou čísla, která někde uvedl pan Fischer, pojišťovna Union dosud žádné oficiální údaje od CK Tomi Tour nedostala.“

Cestovky chtějí přísnější zákony

Pojištění pro případ úpadku je nezbytnou záchrannou sítí pro klienty. Asociace cestovních kanceláří (ACK) však upozorňuje, že k takové situaci, jako je nyní kolem Tomi Tour, by vůbec nemuselo dojít, kdyby v České republice existovala pro tuto oblast odpovídající legislativa.
„Jestliže někdo z jakýchkoliv důvodů nezvládne hospodaření jedné cestovní kanceláře, neměl by mít možnost figurovat na čelném místě další, nově založené cestovní kanceláře, kde by svůj scénář neúspěchu opakoval. Jako výstraha působí v této souvislosti prohlášení Václava Fischera, že působení v cestovním ruchu rozhodně neopustí. Odsouzeníhodné je, že i poté, kdy je zřejmé, že dluhy není čím pokrýt, nabaluje cestovka další důvěřivé klienty,“ říká se v prohlášení ACK.
Asociace počítá s tím, že návrhy na zpřísnění legislativy poslancům předloží a věří, že jim budou věnovat více pozornosti než v minulosti.

Pojištění zdraží

Z ankety mezi pojišťovacími odborníky a pojišťovnami také vyplývá, že krach Tomi Tour zřejmě zpřísní podmínky pro pojištění ostatních cestovních kanceláří v Česku.
„S ohledem na celkovou ekonomickou situaci a v souvislosti s jednotlivými úpadky cestovních kanceláří lze očekávat celkové zpřísnění podmínek insolvenčního pojištění. V některých případech pojištění CK může dojít v budoucnu i k navýšení pojistného,“ řekl Štěpán Landík, ředitel Etics ITP, dceřiné společnosti Evropské Cestovní Pojišťovny. Zejména pro větší kanceláře je obtížné pojištění každý rok obnovit, doplnil ředitel makléřské společnosti Ivan Špirakus.
Lze tak podle něj očekávat, že příští sezóna nebude jednoduchá a může dojít i ke zvýšení cen.  Zdroj : Právo

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner