FCR a MMR usilovně pracují na podpoře domácího cestovního ruchu!

Tisk Email

Ministerstvo pro místní rozvoj připravuje nástroj na financování rozvoje domácího cestovního ruchu. Ten by měl pomoci firmám působícím v cestovním ruchu zmírnit dopady omezení na jejich podnikání. Je nesmírně důležité v začátcích krize v souvislosti v koronavirem pomoci. Podstatou programu by byly takzvané rekreační vouchery pro zaměstnance a osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) pro pobyty v České republice formou benefitů.

V odvětví cestovního ruchu u nás pracují tisíce zaměstnanců, pro které nyní přichází krize. Proto již s našimi partnery pracujeme na konkrétní pomoci. Jakmile opadne nebezpečí šíření koronaviru, chceme projednat s Ministerstvem financí možnost odpočtu poukazů z daní nebo vytvořit pomoc jako samostatný program MMR. Jsem přesvědčena, že tato forma podpory pomůže v počátcích krize v domácím cestovním ruchu, řekla Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj.“
 
„Fórum cestovního ruchu je zastoupeno v krizovém štábu. S paní ministryní soustavně komunikujeme a jsme v denním kontaktu. Připravujeme konkrétní program, který by mohl pomoci k opětovnému rozjezdu cestovního ruchu v České republice,“ říká šéf Fóra cestovního ruchu Viliam Sivek a dodává: „v cestovním ruchu pracuje přes 240 tisíc lidí a každá pátá profese je na cestovním ruchu závislá.“
 
Na konkrétní podobě programu spolupracuje Ministerstvo pro místní rozvoj spolu s Fórem cestovního ruchu ČR, z.s. O návrhu bude rozhodovat vláda. Odvětví cestovního ruchu tvoří téměř 3% HDP České republiky. Jde o významné odvětví národního hospodářství a návazně generuje další pracovní místa i zisky.  

Vilém Frček
Vedoucí tiskového oddělení
Email: vilem.frcek@mmr.cz
Telefonní číslo +420 724 639 428, +420 224 861 445

Zdroj: https://mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/mmr-pripravuje-pomoc-na-podporu-domaciho-cestovnih

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner