Na MMR o případné novele zákona 159/1999 Sb.

Tisk Email

Návazně na požadavky ACK řešit některé problémy, které se projevily v souvislosti s kauzou CK Sunny Days se na MMR jednalo, zda je potřeba novelizovat zákon 159/1999 Sb. a v jakých směrech. – Jednání 29.9. se kromě představitelů MMR v čele s náměstkem M.Janebou zúčastnili předseda ACK V.Sivek a místopředseda V.Dolejš, prezident a viceprezidentka AČCKA a zástupci ČNB a České asociace pojišťoven. Bylo konstatováno, že revize evropské Směrnice Rady EU č.90/314/EHS není v takovém stavu, aby byla implementována do národních legislativ dříve než v roce 2013, pravděpodobně ještě později. Účastníci jednání navrhovali do novely zapracovat především pro zajištění pro případ úpadku CK alternativu k povinnému pojištění – bankovní garanci, hovořilo se rovněž o zavedení jištění pro případ úpadku u leteckých společností, které by mělo být upraveno i v novele evropské Směrnice 90/314/EHS. MMR shromáždí návrhy na změny jednotlivých ustanovení zákona č.159/1999 Sb. ACK již předala návrhy, které kromě zavedení možnosti bankovních garancí obsahují i rozšíření povinností CK jako organizátora zájezdů na všechny subjekty, které nabízejí a prodávají kombinace služeb dle § 1 zákona a nejsou podnikateli. Dále ACK navrhuje vyjmout z definice zákazníka (na niž váží mnohé povinnosti CK včetně pojištění) podnikatelské subjekty a upřesnit povinnost zprostředkovatele prodeje zájezdů uvádět organizátora tak, aby se jej zájemce dozvěděl i na internetu dříve než musí splnit jakoukoliv povinnost nebo pracně hledat.

Na jednání byla dále diskutována možnost zavedení pojištění pro případ zásahu vyšší moci. MMR podá v tomto směru podnět na ČNB. O dalším průběhu budou členové informováni.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner