Jak zjistím, zda je cestovní kancelář pojištěna ?

Tisk Email
Jak zjistím, zda je cestovní kancelář pojištěna ?

Cestovní kancelář je povinna mít po celou dobu své činnosti uzavřeno pojištění pro případ svého úpadku. O tomto pojištění je povinna informovat v katalogu, resp. na požádání zákazníka před uzavřením cestovní smlouvy. Cestovní kancelář za tímto účelem má od pojišťovny certifikát o uzavřeném pojištění. Klient má možnost ověřit si pojištění cestovní kanceláře na internetových stránkách příslušné pojišťovny. Adresy webových stránek pojišťoven najdete na webu ACK ČR.
V případě úpadku cestovní kanceláře pojišťovna zajistí klientům dotyčné CK, kteří jsou na zájezdu v zahraničí, repatriaci (tj. služby potřebné k tomu, aby se vrátili do ČR, resp. místa určeného v cestovní smlouvě). Následně zajistí plnění klientům, kteří si zakoupili zájezd, ale kterým nebyly z důvodu úpadku CK poskytnuty služby. Na přihlášení nároků mají klienti lhůtu 6 měsíců, výplata náhrad následuje proto až po této lhůtě.  
Toto zákonné pojištění se vztahuje pouze na zájezdy, nevztahuje se na jednotlivé služby.
Hledání členů

Důležité upozornění: ACK ČR nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. Ten se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán.

Kontakt

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
Tel: 224 914 543
Fax: 224 914 674
E-mail: ackcr@ackcr.cz

 

Veletrhy

Přihlaste se na:

 Naše projekty:

ACK ČR- Pod křídly asociace

Hlavní mediální partneři: