Povinné zdravotní pojištění pro cesty na Zanzibar

Tisk Email

Od 1. října 2024 zavedl Zanzibar novou povinnost pro vstup na jeho území, a to povinné místní zdravotní pojištění. 

Zanzibar, který je od r. 1964 autonomní součástí Tanzanské sjednocené republiky, zavedl od 1. 10. 2024 všem turistům povinnost zakoupení pojištění zdravotních rizik před nástupem cesty spočívající v povinném prokázání se jeho výtiskem s QR kódem již na letištní kontrole (check-in), případně před nástupem na trajekt z pevninské části Tanzanie směřující na Zanzibar, uzavřeným výhradně prostřednictvím státní pojišťovny Zanzibar Insurance Company (ZIC), resp. jejího webu www.visitzanzibar.go.tz na celou dobu plánovaného pobytu.
Pojištění musí být cestujícími zakoupeno bez ohledu na jakékoli jiné existující pojištění, jímž mohou disponovat; jeho cena je 44 USD a platnost 92 dní. Při delším pobytu tak musí být zakoupeno znovu. Pojistnou smlouvu není možné uzavřít u jiné než stanovené státní pojišťovny ZIC. Úhrada pojištění probíhá přes web pojišťovny www.visitzanzibar.go.tz a provádí se platební kartou. Povinnost sjednání pojištění před cestou se týká pouze Zanzibaru, pevninská část Tanzanie obdobné pojištění nezavádí.
V případě dotazů využijte kontaktní e-mailové adresy inbound@zic.co.tz nebo bezplatné telefonní linky 0800 008 005. Pro dotazy či podrobnější konzultace pojištění přímo s pojišťovnou ZIC lze využít chat, který je k dispozici na webu www.visitzanzibar.go.tz případně rubriku „často kladené dotazy“ (FAQs) zveřejněnou tamtéž.

Současně nezapomeňte na další povinnosti:

  • Cestovní pas, jehož platnost musí být alespoň o 6 měsíce delší než plánovaný pobyt.
  • Při přímých cestách z Evropy tanzanské úřady nepožadují potvrzení o očkování proti žluté zimnici. V případě cest ze zemí, v nichž se žlutá zimnice vyskytuje (a to i v případě tranzitu delšího než 12 hodin), jsou cestující povinni potvrzení o očkování předložit

https://mzv.gov.cz/jnp/cz/encyklopedie_statu/afrika/tanzanie/cestovani/documents.html 

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner