ACK k návrhu Občanského zákoníku

Tisk Email

ACK k návrhu Občanského zákoníku

Nový návrh Občanského zákoníku je gigantické dílo. V takovém rozsahu a záběru nelze z jednoho místa postřehnout všechna specifika jednotlivých oborů. Proto je třeba, aby tvůrci zákona konzultovali s profesionály ty pasáže, jejichž problematiku nemohou podrobněji znát.

Pokud jde o díl 6 – Zájezd, k němuž je ACK jako profesní sdružení kompetentní se vyjadřovat, současný návrh vzal v úvahu některé připomínky ACK vznesené v roce 2008 a představuje tak oproti původnímu návrhu jisté pozitivum. Návrh textu však stále obsahuje řadu ustanovení, která je možné a některá dokonce nutné upravit tak, aby cestovní ruch mohl fungovat.

Proto ACK zpracovala podrobné připomínky, které projednala s Ministerstvem pro místní rozvoj a které uplatní i prostřednictvím členství v SOCR, resp. HK. Tyto připomínky směřují k tomu, aby Občanský zákoník lépe zrcadlil Směrnici 90/314/EHS, posiloval právní jistoty obou smluvních stran, nevnášel zbytečný zmatek neodůvodněným zaváděním nových pojmů a nenavyšoval zbytečně administrativu.

Navrhované znění některých ustanovení Občanského zákoníku je vágní, vedlo by k desorientaci a četným sporům mezi klienty a cestovními kancelářemi a v některých případech by bylo pro cestovní kanceláře likvidační – například odpovědnost i za vyšší moc, vazba odpovědnosti za vady na očekávání zákazníka, diskutovaná náhrada újmy za ztrátu radosti z dovolené atp.

Konkrétní znění připomínek ACK je v rubrice „Aktuality pro členy“.

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

ACK ČR_průvodce zákazníka_2024

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner