Oblíbené turistické destinace letošní sezony

Tisk Email

(3. listopadu 2009, veletrh MaDi) Prognózy pro letošní rok u některých analytiků hovořily až o 20 procentním propadu prodeje. Hlavní sezona je za námi. Je opravdu prodej zájezdů poznamenán takovým poklesem ? Kam jezdíme nejraději ?

Informace, které nedávno zveřejnil Český statistický úřad, hovoří zcela jasně – v roce 2008 bylo nejpopulárnější zemí pro naše turisty Slovensko, které navštívilo 780 tisíc českých turistů. Druhé místo obsadilo Chorvatsko se 734 tisíci turisty následované Itálií (629 tisíc turistů). Ve srovnání s letošní hlavní sezonou odhaduje Chorvatské turistické sdružení pokles turistů z České republiky o 2 procenta, přičemž i počet přenocování se snížil o 2 procenta. Podle počtu přenocování pak Češi figurují na 5. místě.

Pokles v prodeji zájezdů nebyl tak značný, jak se původně předpokládalo. U klasických destinací jako je Řecko, Chorvatsko a Itálie byl propad počtů minimální, pouze došlo k velmi mírnému snížení ceny jednotlivých zájezdů. V některých případech se poptávka soustředila na kratší pobyty, i přesto je stále průměrný zájezd dlouhý 10 – 11 dnů.

Stagnace či pokles prodeje zájezdů se vůbec netýká exotiky. A to potvrzují nejen velcí touroperátoři na exotické destinace jako je Thajsko, Jižní Amerika či Karibik, ale zároveň také menší úzce specializované cestovní kanceláře. U těchto zájezdů došlo ke zvýšení prodejů v průměru o 20 procent, ale jsou i takové cestovní kanceláře, které hlásí například u jihovýchodní Asie nárůst až o 45 procent. Tomu také nasvědčuje nedávné otevření centrály Dominikánské republiky v Praze. I přes téměř 3 procentní pokles turistů směřujících do Dominikánské republiky je naopak Čechů meziročně o 5 procent více.

Z hlediska chování spotřebitelů je prodej tzv. first momentů stále vyšší. A to nejen proto, že mnoho z nás musí dopředu sdělit zaměstnavatelům, kdy bude čerpat svojí letní dovolenou, a tedy objednává zájezd v předstihu, dokud je z čeho vybírat, ale také protože spokojený zákazník se v současné době vrací. Velký počet z prodaných first momentů jsou totiž zákazníci z předchozích let, kteří si k cestovní kanceláři vybudovali důvěru.

Sezonu poznamenal úpadek několika cestovních kanceláří, z nichž největší byla CK TOMI TOUR, jejíž krach postihl více než 13 tisíc klientů. Následné rychlé plnění nároků klientů ze strany pojišťovny pak ukázalo nízké riziko ztráty financí, pokud klient cestuje s cestovní kanceláří. Individuální cestovatelé byli také v závěru letní sezony poznamenáni úpadkem letecké společnosti Sky Europe.

O asociaci:

Asociace cestovních kanceláří České republiky je nejstarším profesním sdružením svého druhu v České republice. Od svého založení v roce 1990 se snaží o kultivaci a rozvoj podnikatelského prostředí v cestovním ruchu a o rozvoj odvětví jako takového. Jako své členy sdružuje nejen hlavní hráče na poli cestovního ruchu, ale také ty menší kvalitní cestovní kanceláře a cestovní agentury. Přidruženými členy jsou nejvýznamnější dodavatelé služeb pro cestovní ruch.

Kontakt:

Jan P A P E Ž – tiskový mluvčí    mobil : 603 535 989     e-mail : jan.papez@ackcr.cz

Hledání členů

Důležité upozornění: ACK ČR nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. Ten se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán.

Kontakt

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
Tel: 224 914 543
Fax: 224 914 674
E-mail: ackcr@ackcr.cz

 

Veletrhy

Přihlaste se na:

Dovolená a Region, Lázeňství 2017
Regiony České republiky 2017
Czech Travel Market

 Naše projekty:

ACK ČR- Pod křídly asociace

Hlavní mediální partneři: