Klubový den ACK: Jak rozhýbat internet

Tisk Email
Únorový Klubový den ACK ČR byl věnován internetu, tedy fenoménu dnešní doby, který postupně mění svět cestovního ruchu, a kdo nezareaguje adekvátně a včas, bude brzy působit jako retro pro pamětníky.

I proto byla účast neobvykle hojná, přestože hostitelský hotel Zlatá Praha leží na sice krásném, ale trochu odlehlejším místě poblíž Hanspaulky a jeho skoro zámecký sál by si zasloužil méně technické téma. Po pravdě, téma bylo prezentováno na technice, 2 plátna, 2 projekce, přednášející ze tří členských organizací – specialistů na dané téma. A přece nešlo tak úplně o techniku, ale o její využití. Takže i ten, kdo má na weby své lidi, ale nezatvrdil se předem, mohl výkladu dost obstojně rozumět. Protože hlavní bod programu, optimalizace SEO, se týká hlavně psychologie, technika je tu jenom výkonná pomůcka. Ta sleduje, jak moc a často jsou webové stránky navštěvovány, zda jen ta úvodní nebo i ty další, odkud byli návštěvníci navigováni atd. SEO znamená všímat si toho, proč – a hlavně, jak to zlepšit. Zda jsou na stránkách vhodně umístěná správná klíčová slova, podle kterých je vyhledávače indikují. Zda úvodní stránka stačí zaujmout natolik, aby z ní návštěvník během kritických 8 vteřin neutekl ke konkurenci. Jak vzájemné provázání stránek pomůže nejen při komunikaci s konkrétním návštěvníkem, ale i pro pozici ve vyhledávačích. Ne vždy je účelné mít nekonečně návštěvníků, ale raději méně, ale relevantních, tedy těch, které můj produkt opravdu zajímá. Účastníci se dozvěděli, jak zaujmout návštěvníka svých webových stránek, dále i tu logickou (ale někdy opomíjenou) pravdu, že stojí za to sledovat nejen sebe, ale i svou konkurenci, po té jak komunikovat se svými klienty a spoustu dalších praktických rad, jako kde najít levné zdroje návštěvnosti atp. Přednášející ze společnosti AIRA Group k tomu poskytli nejen materiál, ale i příslib poradit podrobněji na nějaké samostatné akci přímo nad konkrétními webovými stránkami cestovní kanceláře z internetu „na živo“, protože na tomto Klubovém dnu nebylo na detailní rozbor dost prostoru.

Další fázi pak představuje obchodní využití webů pro prodej pomocí webových stránek. O tom pohovořil zástupce členské organizace IDC softwarehouse. Většina webových stránek totiž nabízí on line, ale ve skutečnosti prodává off line, protože někde do procesu přece jen lidský faktor vstoupí (nejčastěji při potvrzení cestovní smlouvy). Posledním referujícím byla firma Darkmay, která nabízí cestovní systém CeSYS, jenž umožňuje napojení přímo na rezervační systém a skutečný prodej on-line, který dosud bez ohledu na systém má jen několik cestovních kanceláří. Její vystoupení se pochopitelně netýkalo přímo vlastní obchodní nabídky – od toho Klubové dny nejsou, ale další části optimalizace webových stránek – optimalizace okolí. Tedy kde mít odkazy, kde se registrovat, jak koncipovat celý web, nejen úvodní stránku, o blogu, zapojení se do sociálních sítí atp. A to už byla vlastně příprava na další Klubový den, který bude zaměřen právě na to, jak využít facebook apod. systémy. Odborná část byla tentokrát trochu náročnější na sledování, zato po ní následovaly živé kontakty mezi posluchači a přednášejícími, svědčící o tom, že seminář splnil svůj účel. Protože účelem Klubových dnů není problémy do puntíku vyřešit, ale dát návod a ukázat cestu. To další pak následuje.

Klubový den jako obvykle byl zaměřen také na život ACK. Hned v úvodu předseda ACK Viliam Sivek přivítal ty nové členy, kteří se stihli dostavit: pana Zaplatílka ze stejnojmenné tiskárny, Ing.Novosada z Magic Ware (rezervační a akreditační systémy), Aira Group (který se představil jako hlavní přednášející) a Mgr. Chladu z ABL FM Services (Pražské věže), kteří v rámci svého představení se nabídli ostatním i své služby. Dále předseda připomněl, aby členové sdělili svůj zájem o společné jednání s dodavateli některých služeb a zboží, kdy lze docílit výhodnějších cen a avizoval uspořádání famtripu do Maďarska.

A o tom všem už se po prohlídce hotelu debatovalo nad skleničkou vína a studeným i teplým občerstvením.

Hledání členů

Důležité upozornění: ACK ČR nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. Ten se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán.

Kontakt

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
Tel: 224 914 543
Fax: 224 914 674
E-mail: ackcr@ackcr.cz

 

Veletrhy

Přihlaste se na:

 Naše projekty:

ACK ČR- Pod křídly asociace

Hlavní mediální partneři: