Klubový den ACK ČR 05/2008: Zaostřeno na kvalitu

Tisk Email

Květnový Klubový den Asociace cestovních kanceláří ČR se zcela cíleně konal v pražském hotelu Alwyn, který díky novému vedení po důkladné rekonstrukci změnil nejen jméno, ale především tvář a služby. Kvalita služeb a její certifikace byla totiž jedním z odborných témat Klubového dne. Česká odnož německé certifikační společnosti TÜV SÜD - přidružený člen ACK ČR - prezentovala členům systém certifikace kvality služeb v cestovním ruchu, který se v České republice teprve rozjíždí především v branži hotelových a lázeňských objektů, zatímco např. v sousedním Německu jsou do něj zapojeny i mamutí cestovní kanceláře jako je TUI či Neckermann. Že certifikace u nás není nic nového, běží již léta a je uplatňována častěji? Ovšem, jenže to, co je již zažité, je certifikace kvality managementu - ISO. Věc bezesporu velmi důležitá, protože bez kvalitního řízení by podnik sotva mohl odvádět kvalitní služby, sotva dostojí požadavkům kontrol ze strany státních orgánů a bude ztrácet kvůli vnitřním problémům. Jenže systém kvality řízení sleduje primárně řídící mechanismy a tiše předpokládá, že když ty fungují dobře, musí dobře vyznít i produkt. Což může ale nemusí být pravda, protože mezi papírovými a skutečnými výkony může být rozdíl až propastný. Systém certifikace kvality služeb na to jde proto z opačného konce: kvalitní systém řízení se předpokládá (resp. doloží), ale podstatná je kvalita služby z pohledu zákazníka, která se ověřuje nejen papírově, ale i v praxi prostřednictvím mystery shoppingu. Hotel Alwyn certifikát kvality - oktagon TÜV SÜD Czech získal - a účastníci Klubového dne se mohli jak při prohlídce hotelu tak během celého programu a následného rautu na vlastní kůži přesvědčit, že vedení je zasvěcené a služby na vysoké úrovni.

Pro ty, kdo potřebují na cesty či externí prezentace skladný leč výkonný minipočítač následovala prezentace Miniboxu II společnosti Xerox vč. praktické ukázky tohoto „kapesního vydání" počítače, který je navíc energeticky úsporný, přičemž existuje více standardních konfigurací podle toho, jaké nároky uživatel klade. Kromě toho jej samozřejmě upraví i na míru.

Po této přehlídce kvalitních nabídek přišly na řadu oprávněné a nejvýš aktuální lamentace na neuvážené přijímání nových legislativních předpisů v Chorvatsku včetně neuspokojivého přenosu informací z této strany a především a hlavně na vytvoření neadekvátně hysterické mediální odezvy, pod kterou se bohužel nepodepsali jen pracovníci médií, ale i jeden hojně citovaný tiskový mluvčí a několik v této relaci ne příliš mamutích cestovních kanceláří. Mediální virtuální situace tak skutečně poškodila prodej zájezdů do Chorvatska, zatímco faktické neuvážené kroky chorvatské strany bylo možno (a také se tak soustředěným úsilím Chorvatského turistického sdružení, ACK ČR i českých zastupitelských úřadů stalo) zredukovat na přiměřené minimum, které turistům způsobí jen minimální komplikace. Pro cesty dětí bez doprovodu rodičů je dvojjazyčný formulář ke stažení z internetu, potvrdit jej může každé úřední místo, takže jde jen o jednu cestu na nejbližší úřad a nějakých 30 Kč. Pokud jde o dovoz potravin, bylo jejich větší množství zakázáno již léta letoucí, kdy se to opravdu vyplatilo. Dnešní absolutní zákaz (mezitím odložený) může sice pobouřit, ale ne nějak moc znevýhodnit, protože cenová hladina se mezitím natolik vyrovnala, že opravdu nemá cenu vláčet se s tím, co v hypermarketu v Chorvatsku koupíte za zhruba stejné ceny a neriskujete, že se něco v horkém podnebí zkazí. Transportovat potraviny tak má smysl jen pro ty, kdo potřebují něco speciálního jako třeba bezlepkovou dietu, protože by se mohlo stát, že takové potraviny by třeba tak snadno a rychle nenašli. A tak není divu, že ACK dostala na Klubovém dni i jinde rozhořčené ohlasy cestovních kanceláří, že protestují proti tomu, aby jménem cestovních kanceláří mluvil ke všem problémům někdo, kdo občas poškozuje jejich zájmy a nemá jejich důvěru.

Na závěr odborného programu byly slavnostně vyhlášeny výsledky ankety ALBATROS WEB AWARD roku 2008, které se hojně zúčastnily členské organizace ACK - 21 členských organizací přihlásilo své webové stránky v 29 nominacích (z celkových 44). Anketa měla 3 kategorie a hodnocení bylo výlučně kvalitativní, bez ohledu na počet přístupů na stránky. Hodnotiteli byli vyhlašovatelé ankety (Albatros, COT Média a ACK) a sami účastníci (kteří pochopitelně nesměli hodnotit vlastní stránky). Bylo konstatováno, že přihlášené weby byly vesměs velmi kvalitní, takže hodnocení bylo nesnadné a značně vyrovnané s tím, že došlo i k rovnosti počtu bodů.

Anketa ALBATROS WEB AWARD - výsledky roku 2008

Kategorie „www stránky zaměřené na prodej zájezdů, pobytů či ubytování"

  1. cena Ancora http://www.ancora.cz/
  2. cena CK Pangeo tours http://www.pangeotours.com/
  3. cena Pampeliška.cz http://www.pampeliska.cz/
    On-line katalog zájezdů CK SLAN tour www.slantour.cz/zajezdy/katalog
    Čedok a.s. http://www.cedok.cz/

Kategorie „www stránky zaměřené na informace o cestovním ruchu"

  1. cena Turistický portál Východní Čechy http://www.vychodnicechy.info/
  2. cena Hory - Krkonoše http://www.hory-krkonose.cz/ INGTOURS CK spol. s r.o., Argentina http://www.argentinainfo.cz/ EMMA Agency spol. s r.o.
  3. cena nebyla udělena

Kategorie „www stránky profilové"

  1. cena Ingtours cestovní kancelář http://www.ingtours.cz/
  2. cena ChinaTours.cz http://www.chinatours.cz/
  3. cena EuroAgentur Hotels & Travel a.s. Největší hotelová a gastronomická společnost v České republice http://www.euroagentur.cz/, SLAN tour http://www.slantour.cz/

Organizátoři a partneři ankety - Sdružení Albatros, Asociace cestovních kanceláří ČR a časopis COT se rozhodli udělit rovněž několik zvláštních ocenění.

ACK ČR uděluje zvláštní cenu za mimořádný přínos k propagaci České republiky jako turistické destinace.

České dědictví UNESCO http://www.unesco-czech.cz/

Časopis COT uděluje zvláštní cenu za mimořádnou informační hodnotu webu.

Pampeliška.cz http://www.pampeliska.cz/

Sdružení Albatros uděluje zvláštní cenu za mimořádně vyspělé internetové technologie webu.

Maxin Prague, s.r.o. http://www.maxin-prague.cz/

 

Hledání členů

Důležité upozornění: ACK ČR nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. Ten se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán.

Kontakt

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
Tel: 224 914 543
Fax: 224 914 674
E-mail: ackcr@ackcr.cz

 

Veletrhy

Přihlaste se na:

Dovolená a Region, Lázeňství 2017
Regiony České republiky 2017
Czech Travel Market

 Naše projekty:

ACK ČR- Pod křídly asociace

Hlavní mediální partneři: