Sardinie sází na celoroční turismus

Tisk Email

V pražském hotelu Jalta se 24. dubna uskutečnil workshop - setkání s tiskem, který představil různé druhy turistických nabídek regionu Sardínie. Akce byla uspořádána Autonomním krajem Sardínie a italskou vládní agenturou na podporu turismu Enit.

altPro Sardínii je Česká republika menším, ale neustále rostoucím trhem. V roce 2011 byl potvrzen růst přenocování českých turistů na tomto italském ostrově: počet přenocování vzrostl ze 56 tisíc strávených nocí v roce 2010 na více než 58 tisíc přenocování v minulém roce. Čeští turisté navíc vyhledávají stále nové možnosti turistického vyžití, jako jsou vinné stezky či turistické nabídky spojené s kulturním dědictvím a folklórem druhého největšího ostrova ve Středozemním moři. Promluvili jsme si o strategii regionu Sardínie vůči českému trhu s Elisabettou Schirru z Odboru na podporu Turismu, Řemeslnictví a Obchodu Automního kraje Sardínie.

Jaký je postup regionu Sardínie v propagaci své turistické nabídky v zahraničí? A má region nějaký specifický přístup k českému trhu?

Samozřejmě hodně sázíme na turismus mířící do mořských letovisek, kde již dnes je naše pozice velice dobrá. Chceme ale spojit tento typ turismu s nabídkou dalších typů cestovatelských zážitků, které mohou poskytnout turismus za kulturou, za gastronomií, či za sportovními zážitky. V přístupu k českému trhu hodně sázíme na golf, jelikož v našem kraji je celá řada velice podmanivých a dobře vybavených golfových hřišť. Není tudíž náhodou, že představíme náš kraj a jeho turistickou nabídkou i v Prague City Golf Club. Naším hlavním cílem je však propojit různé typy turistických nabídek a vytvořit tak turistický ruch, který by nebyl závislý na letní sezóně. Sardínie je díky příznivému podnebí, bohatosti kulturního dědictví a kráse přírodního prostředí zajímavou turistickou destinací i mimo letní měsíce.

Jste spokojení s úrovní spojů mezi Sardínií a Českou republikou, či stále vidíte nějaký prostor pro vylepšení?

Jsme velice spokojeni, že alespoň během letních měsíců je k dispozici celá řada přímých letů z Prahy do destinací na Sardínii. Cestující tak nemusejí využívat navazující lety, což jim nesporně ušetří mnoho času. Pro nás by bylo však významné, kdyby přímé spoje nebyly provozovány jen v letních měsících. Rozšíření nabídky přímých spojů i do měsíců mimo letní sezónu by nám pomohlo k dosažení našeho cíle vytvořit celoroční turistický ruch na ostrově. Proto jsme začali vyvíjet významnou marketingovou činnost při tour operatorech a dalších aktérech na turistickém trhu.

V rámci jaké strategie promoce Sardínie bylo uspořádáno toto setkání v Praze?

Pražské setkání je šestým z jedenácti workshopů. které jsme uskutečnili v různých evropských městech. Začali jsme v únoru v Mnichově a sérii těchto workshopů ukončíme 22. května ve Varšavě. Organizace těchto workshopů byla rozhodnuta po důležité akci v Algheru, a předcházela jim celá řada educational tours určených pro zahraniční novináře a zástupce významných aktérů v turistickém odvětví. Navíc plánujeme uskutečnit další educational tours s vybranými účastníky našich workshopů v různých evropských městech během měsíců květen, červen a září. Celá tato aktivita bude zakončena důležitým workshopem v Algheru, kde vyhodnotíme dosavadní aktivitu na podporu turistické ruchu do Sardínie. Jsme přesvědčeni, že naše aktivity napomáhají k větší známosti dosud schovaných krás Sardínie u evropského publika.

Zdroj: Sardegna Travel

Hledání členů

Důležité upozornění: ACK ČR nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. Ten se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán.

Kontakt

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
Tel: 224 914 543
Fax: 224 914 674
E-mail: ackcr@ackcr.cz

 

Veletrhy

Přihlaste se na:

 Naše projekty:

ACK ČR- Pod křídly asociace

Hlavní mediální partneři: