Chorvatsko – stále nejvyhledávanější destinace českých turistů

Tisk Email

Asociace cestovních kanceláří České republiky cítí potřebu reagovat na článek zveřejněný v pátečním vydání MF Dnes, který zkresluje fakta a poškozuje Chorvatsko, tradiční a stále nejvyhledávanější zahraniční destinaci pro české turisty.

Článek nazvaný „Sbohem Chorvatsko, teď jedeme do Egypta“ pojednává o odklonu zájmu českých turistů od této po léta tradiční destinace a svým pojetím může i případné zájemce o dovolenou v Chorvatsku odradit. Navíc osoba citovaná v článku uvádí některá „fakta“, která je potřeba uvést na pravou míru.

Chorvatsko po dlouhá léta je a zůstává absolutně nejvyhledávanější destinací českého turisty. I přes mírné snížení počtu turistů za poslední období mu bezkonkurenčně patří první místo - do Chorvatska směřuje  bezmála každá pátá cesta na zahraniční dovolenou.

Je logické, že s rozšiřováním geografie cenově dostupných dovolenkových destinací nutně klesá podíl těch tradičních. Někteří odborníci poukazují na fakt, že jisté snížení počtu turistů v oficiálních tabulkách může být přiživeno i  několika dalšími faktory: prvním jsou nákupy letních sídel na chorvatském pobřeží, dalším je kotvení soukromých jachet v chorvatských kotvištích a v neposlední řadě je také nutné vzít v úvahu tzv. nepřihlášené turisty, kteří za spoustu předchozích pobytů získali v Chorvatsku osobní přátele, v jejichž domech pak v rámci dovolené pobývají. Ti se pak samozřejmě do statistik nedostanou.

Citovaný pramen článku kupodivu nepostřehl jiný významný trend v dovolených do Chorvatska. Na jedné straně správně uvádí, že Češi již dávno nejsou „paštikovými“ turisty, na druhé straně mu ale chybí konstatování, že právě Chorvatsko se co do rozsahu a kvality služeb dávno posunulo z pozice nejlevnější zahraniční dovolené směrem k dovolené vyhledávané i náročnějšími turisty. V kvalitních hotelích, leckdy i s režimem all inclusive, s bohatým využíváním široké škály volnočasových služeb od bohaté škály výletů a akcí spojených s tradiční gastronomií až po jachting a potápění. Nespornou výhodou pro stálé návraty je členitost a délka pobřeží stejně jako podobné kulturní zázemí a přátelství místních lidí, s kterými není problém se domluvit. Není proto divu, že nabídka Chorvatska má pevné, často dominantní místo v katalozích většiny českých cestovních kanceláří.

Pokud jde o chybnou interpretaci faktů v citovaném článku, dodejme, že se zachoval macešsky i k domácí turistice, která v oblasti dovolených hrála prim vždy a ne teprve až v loňském roce.

Hledání členů

Důležité upozornění: ACK ČR nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. Ten se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán.

Kontakt

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
Tel: 224 914 543
Fax: 224 914 674
E-mail: ackcr@ackcr.cz

 

Veletrhy

Přihlaste se na:

Dovolená a Region, Lázeňství 2017
Regiony České republiky 2017
Czech Travel Market

 Naše projekty:

ACK ČR- Pod křídly asociace

Hlavní mediální partneři: