Cestovní kancelář je povinna mít po celou dobu své činnosti uzavřeno pojištění pro případ svého úpadku. O tomto pojištění je povinna informovat v katalogu, resp. na požádání zákazníka před uzavřením cestovní smlouvy. Cestovní kancelář za tímto účelem má od pojišťovny certifikát o uzavřeném pojištění. Klient má možnost ověřit si pojištění cestovní kanceláře na internetových stránkách příslušné pojišťovny. Adresy webových stránek pojišťoven najdete na webu ACK ČR.
V případě úpadku cestovní kanceláře pojišťovna zajistí klientům dotyčné CK, kteří jsou na zájezdu v zahraničí, repatriaci (tj. služby potřebné k tomu, aby se vrátili do ČR, resp. místa určeného v cestovní smlouvě). Následně zajistí plnění klientům, kteří si zakoupili zájezd, ale kterým nebyly z důvodu úpadku CK poskytnuty služby. Na přihlášení nároků mají klienti lhůtu 6 měsíců, výplata náhrad následuje proto až po této lhůtě.
Toto zákonné pojištění se vztahuje pouze na zájezdy, nevztahuje se na jednotlivé služby.
V případě úpadku cestovní kanceláře pojišťovna zajistí klientům dotyčné CK, kteří jsou na zájezdu v zahraničí, repatriaci (tj. služby potřebné k tomu, aby se vrátili do ČR, resp. místa určeného v cestovní smlouvě). Následně zajistí plnění klientům, kteří si zakoupili zájezd, ale kterým nebyly z důvodu úpadku CK poskytnuty služby. Na přihlášení nároků mají klienti lhůtu 6 měsíců, výplata náhrad následuje proto až po této lhůtě.
Toto zákonné pojištění se vztahuje pouze na zájezdy, nevztahuje se na jednotlivé služby.