Kanadská dopravní agentura – Canadian Transportation Agency (CTA) informovala, že od 15. července 2019 vstupuje v Kanadě v platnost „Nařízení o ochraně cestujících v letecké dopravě“ – Air Passenger Protection Regulations. Nařízení je rozděleno na dvě fáze.
Od 15. července 2019 letecké společnosti musí:
- sdělit cestujícím jednoduchým a jasným způsobem informace o jejich právech a možnostech, zajistit pravidelnou aktualizaci informací v případě zpoždění a zrušení letu;
- poskytnout odškodnění až do výše 2400 dolarů za odmítnutí cestujícího z důvodů, které spadají pod jejich kontrolu;
- zajistit, aby cestující dostávali standardní péči během všech zpoždění a umožnili jim opustit letadlo, pokud je to bezpečné a pokud zpoždění trvá déle než tři hodiny a není předpoklad nadcházejícího odletu;
- poskytnout náhradu za ztrátu nebo poškození zavazadel až do výše 2 100 dolarů a vrácení poplatků za ztracená zavazadla;
- stanovit jasné podmínky pro přepravu hudebních nástrojů.
Od 15. prosince 2019 letecké společnosti musí:
- poskytnout odškodnění až do výše 1 000 dolarů za zpoždění letu a zrušení letu v rámci činnosti letecké společnosti, která nemá vztah k bezpečnosti;
- přerezervovat nebo odškodnit cestující v případě zpoždění letu, a to v některých případech i s využitím konkurenčních leteckých přepravců pro dopravu do jejich destinace;
- poskytovat jídlo, pití a ubytování v případě zpoždění letů a zajistit usazení dětí do 14 let v těsné blízkosti doprovázející dospělé osoby, a to bez příplatku.
Kompletní informace v angličtině nebo francouzštině lze nalézt na: https://rppa-appr.ca/eng