„Chorvatské dálnice zahájily informační kampaň o bezpečném cestování v souvislosti s pandemií koronaviru. Vzhledem k mírném nárůstu počtu nakažených v Chorvatsku a dalších evropských zemích, ale také kvůli zintenzivnění cestovního ruchu byl připraven leták (https://www.hac.hr/en/other/stay-responsible ) v 8 jazycích a distribuován Chorvatskému autoklubu (HAK) , ale také autoklubům a kempingovým asociacím v zemích, z nichž pochází většina turistů přijíždějících po silnici.
Plakáty, které požadují dodržování epidemiologických opatření, jsou umístěny na celé síti chorvatských dálnic a budou umístěny na odpočívadlech, u prodejních kancelářích a na čerpacích stanicích INA, CRODUX, TIFON a PETROL, které jsou partneři kampaně. Dvojjazyčné plakáty obsahují odkaz QR kódu na web https://www.koronavirus.hr/ .
S otevřením hranic, příchodem zahraničních turistů a sezónou dovolených domácích turistů, roste také provoz na dálnicích. Přestože Chorvatské dálnice (HAC) a Dálnice Rijeka -Zagreb (ARZ) v současné době zaznamenávají přibližně 70% loňského provozu, zatížení silnic v dopravních špičkách a o víkendech způsobuje dopravní zácpy na dálničních zařízeních, takže vyvážená informační kampaň se snaží udržet povědomí o koronaviru a podpořit odpovědné chování. Letáky obsahují informace o plánování cesty, modelech bezkontaktních plateb a doporučení pro dodržování epidemiologických opatření.
Doporučení z informační kampaně vznikly na základě spolupráce odborníků a Ředitelství civilní ochrany Chorvatska a šablony informačních plakátů byly také dány dalším koncesionářům dálnic v Chorvatské republice. Společnost Chorvatské dálnice (HAC) je také prvním tuzemským provozovatelem dálnic, který spustil profil Instagram @hrvatske_autoceste.
Věříme, že tyto užitečné informace přispějí k bezpečnější a lepší turistické sezóně v Chorvatsku.“