Švýcarsko si na jedné straně spojujeme s mnoha pozitivy: Alpy, luxusní hodinky, výborné sýry, obyvatelé mluvící mnoha jazyky a jódlování. Na straně druhé ale stojí fakt, že Švýcarsko má velmi daleko do levné destinace. Je skutečností, že zdejší hotelové ceny jsou vyšší než v ostatních státech Evropské unie, a často jsou dokonce vyšší i než ceny ve Skandinávii.
Ačkoliv tato luxusní nákladnost byla po mnoho roků pro Švýcarsko jistou výhodou, může se v době očekávaného dopadu globální finanční krize stát naopak nevýhodou.
To vše přichází ve světle druhého nejlepšího roku pro švýcarskou turistiku. Hlavní důvod úspěšné loňské sezony nespočíval v Alpách plných sněhu, ale v EURU 2008 - evropském fotbalovém šampionátu, který Švýcarsko spolupořádalo se sousedním Rakouskem. Tato akce přivedla do Švýcarska tisíce fanoušků a fotbalových dodavatelů a ukázala organizační kvality pořadatelské země. Počet přenocování se zvýšil o 2,7 procenta v porovnání s rokem 2007 a rok 2008 se tak stal druhým nejúspěšnějším v celé historii Švýcarska.
Navzdory ohromné sněhové nadílce z kraje roku 2009 očekává ve zbytku roku Švýcarsko v oblasti turistiky zkázu a beznaděj. Na třech hlavních trzích - Velká Británie, USA a Japonsko se předpokládá účinek krize a s tím spojené šetření financí. Turisté se tak vyhnou nákladnému Švýcarsku. A kampaně na podporu turistiky do Švýcarska i za cenu zvýšení peněžních prostředků nenabízejí moc optimistický výhled. A fakt, že Švýcarsko nemá jednotnou evropskou měnu je další nevýhodou pro cestovní ruch.