Účinnost smlouvy

Vznik smlouvy a účinnost smlouvy nemusí nastat ve stejném okamžiku. Právní okénko specifikuje, proč je to pro cestovní kancelář důležité a jak postupovat. 

  • 1.7.2015
  • Eva Mráčková

Obsah katalogu je závazným návrhem na uzavření smlouvy

Občanský zákoník nově obsahuje speciální pravidla pro nabídku učiněnou při podnikatelské činnosti reklamou nebo v katalogu. Praktický dopad pro cestovní kanceláře a jak postupovat.

  • 8.6.2015
  • Eva Mráčková

Zakázané nekalé obchodní praktiky

I na služby cestovní kanceláře a cestovní agentury se vztahuje § 4 zákona o ochraně spotřebitele, podle kterého je zakázáno užívání nekalých obchodních praktik při nabízení nebo poskytování služeb či práv. Co to vlastně nekalá obchodní praktika vůči spotřebiteli je a jakým následkům se vystavuje obchodník, který se nekalých obchodních praktik dopouští.

  • 6.2.2015
  • Eva Mráčková

Zákaz diskriminace x možnost odmítnout problémového klienta

Jak (legálně) odmítnout problémového klienta? Téma odmítnutí klienta úzce souvisí s otázkou zákazu diskriminace, což je povinnost, kterou prodávajícím ukládá § 6 zákona o ochraně spotřebitele. Co tento zákaz znamená a jsou z něj výjimky?  

  • 6.1.2015
  • Eva Mráčková

Povinnost odborné péče a poctivosti při prodeji cestovních služeb

Podnikatel prodávající cestovní služby je při jejich prodeji i poskytování povinen postupovat s odbornou péčí a jednat poctivě. Co všechno "odborná péče" zahrnuje a co se vyžaduje jako poctivé jednání.

  • 10.12.2014
  • Eva Mráčková

Povinnosti cestovních kanceláří a agentur podle zákona o ochraně spotřebitele

Povinnosti CK a CA ze zákona o ochraně spotřebitele je třeba si připomenout před zahájením prodeje. Které to jsou a co dělat v případě, že nebyly splněny a ČOI uložila pokutu.

  • 10.12.2014
  • Eva Mráčková

Máte webové stránky v angličtině? Pozor aby Vám nepřišlo předvolání k soudu třeba v Londýně

V cestovním ruchu může docházet ke vzniku přeshraničních sporů. Jak je to s rizikem vzniku soudní příslušnosti cizozemského soudu, a to hlavně ve vztazích mezi podnikatelem a spotřebitelem?

  • 15.10.2014
  • Lenka Čechurová
Hledání členů

Důležité upozornění: ACK ČR nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. Ten se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán.

Kontakt

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
Tel: 224 914 543
Fax: 224 914 674
E-mail: ackcr@ackcr.cz

 

Veletrhy

Přihlaste se na:

 Naše projekty:

ACK ČR- Pod křídly asociace

Hlavní mediální partneři: